2011-11-06
 23:30:13

Lååång höst!

Det är snart mitten på november och dagstemperaturen ligger fortfarande på 5-10+....hur sjukt är inte det?!
Kan i och för sig säga att det är ganska skönt med de här plusgraderna när man sitter mitt ute i skogen på älgjakt klockan 7 en lördagmorgon.
Apropå älgjakt så blev den lyckad förra helgen, och det innebär full frys och flera goda middagar framöver med släkt och vänner, tjohej!
Förra helgen fick vi även äran att närvara på lilla Wilmas dop. Fint väder och mysigt i kyrkan...trots att vår son försökte sätta världsrekord i falsettskrik. Efter dopet bjöds vi på en smarrig smörgåstårta och kaffe med dopp. Mycket trevligt och massa gott. Vi tackar så hjärtligt för att vi fick närvara!

Veckan har förflutit rätt smidigt..lite jobb för mig, massor av jobb för Anders och dagis för Oliver.
Enda paniken jag har nu är den som kryper sig på så fort jag tänker på mitt nya ansvarsområde i facket. Jag blev för en månad sedan invald kassör och ska nu ha hand om bokföring m.m. Har nu fått gå igenom det senaste årets bokföring eftersom den inte stämmer...alls! Det visar sig att det kan vara fel på flera års bokföring...hur f***n kan revisorerna godkänna detta?!!!! Hoppas nu på att f.d. kassören ska ordna upp alla fel h*n gjort så jag slipper ta över skiten som är felandes.. Men lite mörkrädd blir man när inte en sån här organisation har koll på saker och ting.

Jag har hittat ett intressant jobb jag ska söka..Kommer bli lika mycket, om inte mer, kundservice än på nuvarande jobbet. Men på hemmaplan...  Pratade med en vän om det som undrar varför...tjaa, jag vill testa något annat ett tag även om jag tycker om det nuvarande jobbet. En ny erfarenhet kan väl aldrig vara fel att ha?



Har kollat på solresor i säkert en månad nu, vi sa att vi skulle hålla oss hemma...eller ja i Sverige fram till nästa sommar, men så blev det inte alls. Såååå nu har vi bokat en vecka på Sunwing resort och spa fañabe, Teneriffa. Vi åker den 15/1 och jag längtar som en tok redan!! Ska blir roligt att få se något nytt då varken jag eller Anders varit på Teneriffa förut och sen var hotellet riktigt barnvänligt så det passar ju vår lilla kille alldeles utmärkt.
Någon som varit på Teneriffa och har tips på vad man inte får missa??



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: