2011-06-27
 01:34:11

Ny vecka nya tag

För tre veckor sen började jag och min mamma på viktväktarna. Insåg att läget var lite extremt och kände att det skulle bli en bra omstart. Det är så många av mina vänner och bekanta (Ska kanske påpeka att det inte är alla) som varit/är gravida och mer eller mindre tagit på sig sina gamla smala byxor i princip direkt efter förlossningen. Folk har tjatat om hur "jag ammade minsann bort aaaalla mina kilon" och det gör ju att jag, som inte gått ner ett enda gram(!) sen min förlossning, får lite panik. Jag såg ut som en flodhäst när jag var gravid och det gör jag fortfarande.... Vill inte höra ett ord till om att allt är så individuellt om hur man går ner i vikt efter en graviditet.. Jag vet det!! Men sluta då för bövelen att prata om hur lite ni behövt göra för att tappa era mamma/gravid kilon, det gör inte att jag mår bättre ändå!

Nu har jag äntligen lyckats få fart på min kropp och gått ner 2,5 kg på dessa veckor...men när ska jag känna mig duktig?



Marie

Hey! Tack för tipset om UFC! Det ska jag kolla upp direkt :) Låter som något jag torde gilla!



Och du... skit verkligen i vad alla inskränkta personer säger, de gör det bara för att deras liv är förmodligen skit på så många andra fronter, att deras snabba och lätta vikt nedgång är de enda de har att skryta med ;D har folk inge vettigare att säga så har de sällan ett särskilt upplyftande liv.



Jag har nu gått ner 20kg... det har tagit mig 2 år! Och det är en ständig kamp om och mot sötsug, soffa, och tidiga morgon promenader. Men det kommern i sina perioder när man bara gett sig fan på det, då försöker man iaf. Även om det i början inte känns som det så har du faktiskt redan kommit igång, bara genom att tänka att du ska :)



Stora kramar på fina du!



PUBLICERAT: 2011-07-15, 07:13:15 | URL: http://hemmahosmarie.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: